pondělí 13. října 2014

Návštěva z Litvy, podzimní norsko aneb víkendový autotrip -2.díl



Ráno jsme nasedli na trajekt s přejeli přes fjord. Samozřejmě stylově. Ve frontě na trajekt jsme si uvařili čaj, protože byla děsná zima a foukal vítr. A ten čaj jsme si vypili na palubě trajektu (cca 5minutové jízdy). Ale určitě nám všichni záviděli!!! 



A pak už se jelo k poloostrovům konečně na ty mosty. Omylem jsme našli ještě nějaký vojenský cosi s kanonama na lodě a na letedla. 



Ale pak to začlo. A vzhledem k tomu, že jsme celou dobu táhli rybářský náčiní, museli jsme ho vyzkoušet. Nemluvě o tom, že když je to ve fjordu zdarma, tak se to musí vždycky zkusit. A na obrázku v katalogu se chytalo z těch mostů. Takže jsme důležitě najeli na parkoviště a začali vytahovat pruty. Pak jsme se začli dohadovat o tom, na co budeme chytat. Jestli na žížaly, chleba, kuřecí prsa (kterých jsme vykontyšovali 4,5kg)... Staník vyrobil třpytky z kalíšku od svíčky a Klárka nakrájela chleba. Jenže když tohle viděl norskej pár parkující vedle nás, evidentně se na nás nemohli jenom tak koukat. Řekli nám, že tenhle most je nejlepší místo na rybaření pro začátečníky v celým Norsku, že za minutu chytli 30 ryb na pytlačku a hlavně – bez návnady! A půjčili nám tu pytlačku, že jim ju za pár minut vrátíme a budeme mít nachytáno. Jenže to se šeredně spletli. Nejdřív jsme cca 15 min stáli na jedný straně mostu, když konečně Staník chytl jednu rybu. Hurá. To už jsme ale začínali všichni supět, protože rybář na druhý straně mostu chytal jednu rybu za druhou. A to jako fakt. Nahodil – vytáhl, nahodil – vytáhl. A my nic. Se třema prutama.  To prostě naštve. První jsem to nevydržela já a šla jsem si stoupnout vedle toho úspěšnýho rybáře. A nic. Stejná – žádná návnada, podobný pruty, stejný místo a čas, jenom on chytal jednu za druhou a já prostě nic. Pak přišla parta dětí, stoupla si vedle nás, nahodili prut a vytáhli 2 ryby zaráz. A další. A my furt nic. Pak přišel norskej pár – asi už jim došla trpělivost, pán nahodil tu MOJI udici a chytl…ze solidarity mě to nechal vytáhnout, aby to vypadalo, že jsem tu rybu chytla já, takže to byl děsnej trapas. Pak mi to ale půjčil a po chvilce se zadařilo i mě! Chytla jsem vlastní rybu v moři :). A pak chytl Staník aj Peťa, takže jsme byli všichni spokojení.  Jenže pak ty ryby začly brát jedna za druhou a nešlo přestat :D. A ti noři pořád nahazovali… 8 ryb nám ale stačilo, tak jsme se rozloučili a chtěli jít. A oni že at si necháme tu pytlačku, že ji nepotřebujou. Takže nejenom že nám pomohli sehnat večeři,ale taky nám ještě dali pytlačku na ryby. Asi jsme vypadali fakt děsně zoufale :D.
Ryby Staník vykuchal a opekli jsme je na ohni. A byly fakt dobrý :)


s pytlačkou od norů

Nor v šedém převzal chytání

tady kluky instruuje


moje první chycená ryba :)
naše večeře

Staník kuchá

grilovací mřížka ze sušáku na prádlo :D

A ty mosty? Ve finále trochu zklamání… klasika…tak už to bývá, když se někam strašně těším.















A na závěr tradičně– foto na lovu a z lovu 

nákup v Lomu

těch francouzských sýrů jsme měli 2 druhy a hooodně ks


sušenky, gumový bonbony a marcipán

Žádné komentáře:

Okomentovat